lørdag den 20. juni 2015

Lidt for stille lidt for længe

Men sådan er det når bare engang imellem. Det er når her er travlt, og det må man sige der er i øjeblikket, eller det har der været siden jeg startede på studiet, der tager så megen tid, men også er så spændnede at jeg næsten ikke kan få armene ned, og så kan det godt være svært at strikke…

Men nu nærmer vi os sommerferien, og nøj hvor vi trænger til den!
Tænger til stille dage, hvor vi skal lave ingenting, og dage hvor vi skal have fuld fart på.
En del af sommeres udfordringer bliver bl.a. at flytte rundt i huset, så den store kan få sit eget værelse, og de to små skal så dele. Det betyder så også at gemalen og jeg skal sove i stuen, som nu skal rumme soveværelse, spiseplads og stue. Men det bliver så godt gør det!
Der skal males legehus, og så skal vi være krea igen. Vi har simpelthen manglet tiden og overskuddet til det på det sidste, men i ferien skal vi finde krea frem igen.

De sidste måneder har jeg fået de her ting af pindenden.
 Benvarmere til Elna, strikket på sygeplejerskernes dag, til oplæg om demens. Opstriften er fra den skønne bog 'Strik til banditter', en bog jeg er blevet meget glad for, og har flere ting jeg bare må strikke derfra.

Tunika til mig med stribe af glimmergarn. Sidste år på Fanø Strikkefestival så vi en udstilling med 'basisstrik' der lige var blevet piftet op med lidt glimmergarn, det var så smukt, og jeg måtte bare prøve. Den er i øvrigt strikket om knitallon med min skønne veninde Heidi, der har strikket den i en lilla, og så med en metallic grøn som effekt.
Opskriften er fra Filcolana, men med ændringen med glimmer og uden lommer.
 Lille vest til Carla, strikket fra bogen Knit for your kid

Og endnu et par benvarmere er det blevet til, denne gang til Alma.
Benvarmerne er igen efter basisopskriften i 'Strik til banditter'.

Er blevet lidt glad for benvarmere som projekt, begge par benvarmere er strikket af rester, og jeg elsker projekter der kan stikkes af rester….

Ingen kommentarer:

Send en kommentar